سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۱

اخبار

برگزاری سومین کمیته طب انتقال خون در سال جاری

ثبت و گزارش عوارض ناشی از تزریق خون به عنوان یک داروی پرخطر و توجه به شناسایی دقیق بیمار در هنگام خون گیری از مصوبات این کمیته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری سومین  کمیته طب انتقال خون در سال جاری و با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات بیمارستان نفت برگزار گردید.

ابتدا عصمت عفراوی دبیر کمیته ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری مصوبات جلسه قبل ، مختصری در مورد دستورالعمل های جدید سازمان انتقال خون توضیح داد.

سپس رئیس بیمارستان طی سخنانی ضمن اشاره به استانداردهای اعتباربخشی گفت: اخذ رضایت آگاهانه از بیمار قبل از تزریق خون غیر اورژانسی و آگاهی دادن به بیمار در مورد محاسن و معایب خون باعث همکاری بیشتر بیمار می گردد و روند درمان را تسهیل می کند.

دکتر کبری احمدی شناسایی دقیق بیمار را یادآوری نمود و تاکید کرد: چون خون یک فراورده خطرناک و پر عارضه هست لذا بایستی در شناسایی بیمار فوق العاده دقیق بود تا خدای ناکرده تزریق اشتباهی رخ ندهد.

اجرای دستوالعمل های جدید ابلاغی از سازمان انتقال خون  ، تاکید بر انجام صحیح و دقیق فرآیند خون گیری ، ثبت گزارشات تزریق خون با ذکر جزئیات و گزارش مرتب عوارض دیده شده پس از تزریق خون و فرآورده های خونی از مهم ترین موضوعات کمیته بود که پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی ، تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

خبر
خبر
خبر

۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید